Często słyszy się o tym, że rynek w Polsce, ale także i na świecie jest przesycony. Nowi przedsiębiorcy mają ciężko przebić się ze swoją ideą, produktem czy usługą, ponieważ wszystko już gdzieś było. Polacy mimo to chętnie zakładają nowe firmy, ale większość z nich nie przetrwa nawet jednego roku. Gdzie tkwi problem? W klientach.
Jak pozyskiwać nowych klientów?
Klient nasz pan mówi przysłowie i jest w tym sporo prawdy, w dzisiejszych czasach może nawet więcej, niż kiedykolwiek wcześniej. Niezadowolony klient szybko wybierze inną markę, ponieważ może. Nikt już nie ma monopolu na rynku i trwa ciągła walka o klientów. Jak ma ich jednak przyciągnąć nowy przedsiębiorca, który dopiero stawia pierwsze kroki na tym polu? W takim wypadku dobrze korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, czyli gadżetów reklamowych. Tego typu akcje pozwolą klientowi zapoznać się z marką, przyswoić sobie logo i w ogóle zauważyć istnienie takiej firmy na rynku. Badania dowodzą, że ludzie najchętniej sięgają po to co jest im znane i nie chodzi tu tylko o fakt wcześniejszego korzystania z produktu bądź usługi, ale o samo rozpoznawanie danej marki.
Jak zatrzymać klientów przy sobie?
Oczywiście jakością, ale za jakością często idzie cena. Inne firmy mogą proponować podobny produkt do naszego w znacznie niższej cenie i klient, choćby wiedziony ciekawością może się skusić. Zadaniem przedsiębiorcy jest do tego nie dopuścić, ponieważ znacznie trudniej ściągnąć do siebie klienta, który się odwrócił, niż zapobiec takiemu wydarzeniu. Trochę na zasadzie „lepiej zapobiegać, niż leczyć” i ma to sens, ponieważ zapobieganie będzie akcją znacznie tańszą i utrwalającą lojalność danego klienta. Jak to jednak zrobić? Nie ma sensu odkrywać koła na nowo i jeżeli gadżety reklamowe sprawdziły się na początku, to dadzą radę i teraz. Należy jednak pamiętać, że i takie akcje wymagają systematycznego odświeżania, żeby klient nie stracił zbyt szybko zainteresowania.
Gadżety reklamowe – czyli co?
Pod pojęciem „gadżety reklamowe” może kryć się wiele rzeczy, wszystko zależy od naszych możliwości, dostępnych środków a także profilu firmy. Wśród najpopularniejszych opcji są długopisy, kubki termiczne, maskotki, breloki, podkoszulki albo notatniki (źródło: https://www.opengift.pl/), ale możliwości są tutaj wręcz nieograniczone, tak samo jak sposoby promocji. Gadżety można rozdawać podczas targów albo imprez branżowych, organizować konkursy dla klientów albo dorzucać do większych zakupów. Warto testować różne opcje, żeby znaleźć tę najwłaściwszą.
Rozdawanie gadżetów reklamowych to stosunkowo tani, ale wyjątkowo skuteczny sposób na przyciągnięcie nowych klientów, ale także na budowanie lojalności wśród starych. Akcje promocyjne nie muszą być stałe, ale warto z nich korzystać od czasu do czasu i kontrolować wyniki. Jest to z pewnością inwestycja, która szybko się zwróci i relatywnie niewielkie wydatki przemieni w zysk. Im szerzej zakrojona akcja, tym większa szansa na powodzenie.