Jeśli jesteś właścicielem firmy, która do swoich usług transportowych potrzebuje nowego lub używanego autobusu, rozważenie zakupu takiego pojazdu może nie być wcale najlepszym pomysłem. W zależności od sprecyzowanych potrzeb najlepszym rozwiązaniem może okazać się wynajem lub leasing autobusu. Takie podejście do sprawy szybko okazuje się opcją korzystną dla wszystkich, ponieważ pozwala uniknąć kluczowych aspektów związanych z posiadaniem pojazdu, od i opłat rejestracyjnych po ubezpieczenie i długoterminową konserwację. Prawda jest też taka, że w dzisiejszych czasach prawie jedna trzecia pojazdów na drogach jest dzierżawiona, a nie kupowana. W poniższym tekście przedstawimy dwie możliwości finansowania kierowane do klientów zainteresowanych posiadaniem autobusu przez MAN FS, spółkę wdrażającą na rynek efektywne rozwiązania w zakresie finansowania i leasingu pojazdów nowych i używanych.
Wynajem autobusu – zalety
Zacznijmy od oferty wynajmu. Spółka MAN FS oferuje finansowanie autobusów, w skład której wchodzą używane i nowe. Niezależnie od tego na jaki model się ostatecznie zdecydujemy możliwy jest najem długoterminowy. Zobaczmy jakie są istotne zalety takiego rozwiązania?
Przede wszystkim wszystkie płatności zawarte są w wygodnych ratach miesięcznych, które obejmują ubezpieczenie, podatek drogowy, koszty rejestracji oraz (dodatkowo płatny) kontrakt serwisowy. Poza tym wynajmując pojazd, nie zachodzi niebezpieczeństwo blokady własnego kapitału i nie ma też problemu z utratą wartości nabytych pojazdów. W ten sposób droga do przyszłych inwestycji stoi przed klientem nadal otwarta. Dodajmy jeszcze, że poza opłatami za ogumienie opon i paliwo oraz zatrudnienie kierowców, klient nie ponosi dodatkowych kosztów eksploatacyjnych floty.
Leasing autobusu – zalety
Bardzo często właściciele firm transportowych wybierają także drogę finansowania autobusów poprzez leasing operacyjny. Także i to rozwiązanie niesie za sobą istotne zalety.
Zacznijmy od tego, że leasing każdorazowo umożliwia zaopatrzenie się w niezbędne narzędzia pracy (w tym wypadku autobus) bez konieczności posiadania zweryfikowanej zdolności kredytowej. To szczególnie ważne w przypadku, nowych działalności gospodarczych, które dopiero zaczynają na rynku. Poza tym leasing autobusów wiąże się z dużą oszczędnością czasu, ponieważ wnioski rozpatrywane są szybko i bez zbędnych, dodatkowych formalności. Last but not least, każdy autobus brany w leasing ma przydzielonego opiekuna, który zadba o jego kompleksową obsługę – klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z eksploatacją pojazdu.
Wynajem czy leasing?
Odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest wcale prosta. Zależy to od całej gamy okoliczności. Jeżeli przykładowo jesteś właścicielem firmy, która nie jest gotowa na rozbudowę swojej obecnej floty, strzałem w dziesiątkę okazać może się leasing. Są tez firmy, które potrzebują pojazdów sezonowo i kupno nowego wydaje się złą ofertą, podczas gdy leasing autobusów wydaje się mądrzejszą alternatywą.
Z drugiej strony autobusy używane częściej podlegają wynajmowi niż leasingowi. Dzieje się tak dlatego, że to w przypadku nowych pojazdów można liczyć na lepsze warunki leasingu. Obie formy zdają się jednak lepsze niż kupno.