Branża e-commerce rozwija się w coraz szybszym tempie. Wiele sklepów i tradycyjnych działalności przeniosło się do sieci. Obecnie w internecie można kupić niemal wszystko. Jest to bardzo wygodny i szybki sposób robienia zakupów. Ułatwia to wiele codziennych czynności i pozwala zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy. Dzięki sklepom internetowym można również bardzo ograniczyć koszty własnej działalności zaopatrując się w towary na różnych platformach handlowych. Niestety wraz ze wszystkimi dobrodziejstwami jakie daje nam handel w internecie przyszły również zagrożenia. Zdarza się, że mimo naszej przezorności oraz różnych zabezpieczeń jakie dają nam platformy zakupowe możemy paść ofiarą oszustwa. Nieuczciwi sprzedawcy mogą pojawić się na takich portalach jak np. Allegro. Do naszej redakcji trafił niedawno e-mail pod tytułem „zostałem oszukany na Allegro„. Postanowiliśmy wiec napisać ten artykuł aby przybliżyć wam czym jest Program Ochrony Kupujących na Allegro, który pomaga ofiarom nieuczciwych sprzedawców.
Jak działają oszuści?
Schemat zwykle jest ten sam sprzedawca wystawia artykuł w dość konkurencyjnej cenie, przygotowuje dobrze wyglądająca aukcję, odpowiada nam nawet na wszystkie pytania dotyczące produktu. Jednak w momencie kiedy zdecydujemy się na zakup i przelejmy pieniądze, kontakt urywa się, a my zostajemy bez towaru i pieniędzy. Tak właśnie wygląda typowe oszustwo na Allegro.
Jak działa program ochrony kupujących?
Aby pomóc kupującym, którzy zostali w ten sposób oszukani powstał Program Ochrony Kupujących. Dzięki niemu mamy zapewniony zwrot poniesionych kosztów aż do 10000 zł. Jest on możliwy do uzyskania właśnie jeśli zapłacimy za towar lecz go nie otrzymamy. Przysługuje nam również wtedy gdy otrzymany towar zdecydowanie różni się od opisanego w aukcji. Jeśli transakcję zrealizowaliśmy poprzez system płatności Allegro możemy również ubiegać się o zwrot kosztów wysyłki towaru do kwoty 100 zł.
Jak odzyskać pieniądze?
Jak skorzystać z takiego programu? Zostałeś oszukany na Allegro? Jak odzyskać pieniądze? To bardzo proste. Należy wypełnić specjalny formularz on-line. Mamy na to od 14 do 180 dni od daty zakupu. Zgłoszenie należy uzupełnić o wszystkie niezbędne dokumenty, które pomogą w identyfikacji transakcji i sprzedającego. Warto również dołączyć zgłoszenie o popełnieniu przestępstwa jeśli zaszło podejrzenie jego dokonania. Rozpatrzenie wniosku następuję w ciągu kilku dni (maksymalnie 30 dni roboczych). Jeśli zgłoszenie zostanie rozpatrzone pozytywnie to rekompensata zostaje przelana na Twoje konto w ciągu 7 dni roboczych.
Czy to działa?
Myślisz więc „zostałem oszukany na Allegro, co zrobić?” – teraz już wiesz. Program ochrony kupujących to coś co pozwala na spokojne zakupy bez obawy o oszustwo. Kiedy powiadomiliśmy naszego czytelnika o możliwości skorzystania z tego programu, bardzo się ucieszył. Jego sprawa została rozpatrzona pozytywnie i to w zaledwie kilka dni roboczych.