Prowadzisz firmę, która średnio prosperuje? Nie każdy właściciel firmy, jest równocześnie specjalistą marketingu. Aczkolwiek bez dobrej znajomości narzędzi marketingowych, zapewne nie osiągniesz satysfakcjonujących wyników.
Tym krótkim artykułem chcę przekonać Cię, że doradztwo strategiczne jest kluczowym elementem prowadzącym do osiągnięcia sukcesu. Aby tego dokonać, musisz skorzystać z pomocy trenera.
Kim jest trener marketingu?
Jest osobą, która specjalizuje się w działaniach strategicznych na rzecz danej firmy. Jest to osoba z wieloletnim doświadczeniem oraz specjalistyczną wiedzą. Trener marketingu pomoże Ci skutecznie zareklamować firmę, co w bardzo krótkim czasie przyniesie rzeszę nowych klientów, a sprzedaż lub zainteresowanie daną usługą wzrośnie o minimum 100%.
Sprawdź, czy Twoi pracownicy są w stanie podjąć działania w kierunku skutecznego zareklamowania firmy. Być może nie potrafią dobrze posługiwać się narzędziami, a odpowiednie szkolenia wyposażyłyby ich w przydatną wiedzę. Pomoc w strategii marketingowej jest w tym wypadku konieczna.
Jak wybrać dobrego trenera marketingu?
Stawiaj na osoby z celującym portfolio. Dobrym przykładem takiej osoby jest Mateusz Kuchciński. Od wielu lat pracuje jako trener marketingu. Współpracował z setkami państwowych i publicznych firm. Jego działania wyróżniają się namacalnym sukcesem. Skutecznie wypromował działalność wielu przedsiębiorców.
Dobry strateg marketingu nie jest nastawiony na zwykłą reklamę, a przedstawia konkretne działania, które mają za zadanie wznieść markę na wyżyny. Dlatego też musisz zapoznać się z planem działania i obszarem, jakim dany trener się zajmuje. Niektórzy stawiają na konkretne obszary, np. promocja w social media czy tworzenie kampanii reklamowych. Jeżeli chcesz działać na wielu płaszczyznach, co jest najkorzystniejsze dla firmy, skontaktuj się z trenerem działającym ze znacznie szerszym zakresie.
Strateg marketingu – szkolenia dla pracowników
Fundamentem każdej firmy jest dobrze wykwalifikowana kadra pracownicza. Inwestycja we współpracę z trenerem wiąże się z wyposażeniem pracowników w konkretną wiedzę oraz umiejętności praktyczne. Wiedza ta sprawi, że ich praca będzie efektywniejsza, a firma odniesie upragniony sukces. Poza tym pracownicy jako grupa zaczną podążać w tym samym kierunku. Komunikacja marketingowa na wysokim poziomie jest koniecznością, jednakże czasami potrzebna jest osoba nadrzędna, aby wszystkie elementy połączyć w spójną całość.
Dobry trener marketingu chce poznać każdego uczestnika szkolenia, aby właściwie skonstruować swój plan działania. Szkolenia wiążą się dostarczeniem materiałów, które nie są „suchą” wiedzą, a taką, która zawiera praktyczne wskazówki. Po szkoleniu zawsze możesz liczyć na wsparcie i stałą współpracę trenera z Twoją firmą.
Jakie działania podejmuje trener marketingu?
- Działanie w mediach społecznościowych
- tworzenie kampanii reklamowych
- tworzenie indywidualnej strategii marketingowej
- praca nad komunikacją marketingową
- stałą współpracę z firmą
- szkolenia i warsztaty dla pracowników
Prowadząc własną firmę, warto zastanowić się, czy nie warto zainwestować w marketing internetowy oraz w pomoc trenera, aby polepszyć wyniki swojej marki a co za tym idzie zwiększyć jej zasięg i pozyskać nowych klientów.