Na marketingu i sprzedaży niejedna osoba dosłownie zjadła zęby. Niestety jest to taka branżą, w której nie można bazować tylko i wyłącznie na doświadczeniu, jakie zdobyło się w poprzednich latach. Dlaczego? Bo ona niesamowicie się zmienia. Formy dotarcia do potencjalnych klientów, jakie były popularne lata temu, dzisiaj nie do końca działają. Trzeba wdrażać nowe strategie marketingowe, które są adekwatne do naszych czasów. Dzisiaj największym medium, za pomocą którego możemy docierać do ludzi, jest internet. To już nie telewizja, prasa, radio. Dlatego właśnie rozwinął się dział, jakim jest influencer marketing. Co warto wiedzieć na jego temat? Poniżej garść najważniejszych informacji.
Osoby wpływowe a sprzedaż
Osoby pracujące w marketingu bez wątpienia słyszały o influencerach. Jeżeli do kogoś ten termin jeszcze nie dotarł, najwyższa pora na odświeżenie wiedzy lub zmianę branży! Dzisiaj największą mocą w marketingu są właśnie influencerzy. To osoby wpływowe, działające w Internecie, które prowadzą tam na przykład blogi, kanały na YouTube albo konta na Instagramie. Oczywiście po piętach działają im też ludzie funkcjonujący na tiktoku. Twitter to ten portal społecznościowy, który ma stosunkowo najmniejszy wpływ na sprzedaż. Jak ma się bycie twórcą internetowym do marketingu? Otóż budując swoją markę osobistą i rozpoznawalność, właśnie poprzez działania w sieci, zaskarbiamy sobie grono odbiorców, którzy ufają naszym wyborem. To jedna z największych sił, którą można wykorzystać w marketingu. Influencer marketing polega zatem na tym, że osoby znane ze swoich działań w sieci polecają produkty i usługi, pokazując je w ciekawy i kontekstowy sposób. Dzięki temu tworzona jest reklama na miarę naszych czasów. Nie jest ona nachalna i nie atakuje tak, jak spoty w telewizji. Jest interesująca, ponieważ stworzona przez ludzi, których lubimy za ich działania w internecie.
Jak działa influence marketing
Ulubionym twórcom internetowym zwyczajnie ufamy. Wierzymy, że to osoby, które swoje opinie opierają na własnym doświadczeniu, dzielą się spostrzeżeniami, które są obiektywne. To jest siłą influence marketingu. Zaufanie. Jeżeli twórca buduje swoją komunikację z odbiorcami na takich wartościach, to może liczyć na to, że stworzy prawdziwą społeczność, która razem z nim będzie aktywnie funkcjonować w jego miejscach w sieci. Aby zatem działać w influencer marketingu, wcześniej trzeba zbudować konkretne fundamenty, poprzez swoją pracę w internecie. Taka marka osobista oraz kanały, czyli blog albo konto na Instagramie, są często wyceniane bardzo wysoko. Kampanie z udziałem influencerów mają jednak naprawdę ogromne przełożenie na sprzedaż produktów lub usług oraz budowanie rozpoznawalności marki. Znane blogerki czy YouTuberki, które polecają jakieś produkty, potrafią nakręcić tak duży ruch na stronie internetowej sklepu, że konkretny produkt znika z wirtualnych półek w ciągu kilku godzin. To właśnie moc influencer marketingu. Jest to niezwykle interesujące dziedzina, którą każdy sprzedawca i marketingowiec musi opanować.
Zobacz także, jak budować efektywną reklamę na Facebooku