Duży ruch na blogu z pewnością się opłaca. Wtedy zasięgi idą w górę, co oznacza dużo większy potencjał dla podejmowania atrakcyjnych współprac reklamowych. Wiele osób działających w blogosferze właśnie w ten sposób monetyzuje blogi. W praktyce oznacza to, że zaczynają zarabiać na publikowaniu treści.
Dlaczego zasięg i ruch na blogu jest tak ważny?
Pisanie bloga może być naprawdę dochodowym sposobem na zarabianie. Trzeba jednak docierać ze swoimi treściami do odbiorców. Wbrew pozorom wcale nie jest to takie łatwe. Blogów jest wiele. Poza tym popularne są też tak zwane social media, na których treści są bardziej skondensowane, można przeczytać je szybciej, co podoba się wielu współczesnym ludziom. Dlaczego o wysoki zasięg warto walczyć? Bo to przekłada się na finanse. Aby negocjacje dotyczące kampanii reklamowej na blogu były pomyślne, markom oraz agencjom, które zajmują się influence marketingiem, trzeba zaoferować dobre statystyki.
Jak zwiększyć zasięgi na blogu?
W poradnikach dotyczących blogowania bardzo często podnoszona jest kwestia regularnego publikowania treści. Rzeczywiście ma to ogromne znaczenie dla budowania zasięgu. Jeżeli post na blogu wrzuca się raz na dwa tygodnie, trudno liczyć na wysokie zasięgi i duży ruch. Szczególnie ważny jest ten organiczny. Oznacza to, że konkretne artykuły z naszego bloga są wysoko pozycjonowane przez wyszukiwarki, przez co pojawiają się w pierwszych propozycjach dla osób wyszukujących konkretne frazy. Aby tak było, trzeba jednak określić słowa kluczowe, które mają być indeksowane przez roboty Google oraz roboty innych wyszukiwarek. Można zrobić to samemu, można też zwrócić się o pomoc do firm, które zajmują się pozycjonowaniem. Ta druga opcja wydaje się być bardziej pewna, rzeczywiście szybko może przełożyć się na większy ruch. Jeśli prowadzi się atrakcyjnego bloga, czytelnik po dotarciu do pierwszego postu, może poruszać się już w obrębie naszej strony i czytać inne artykuły. To właśnie ruch organiczny, tak ważne dla budowania zasięgu.
Linki do bloga na Instagramie i Facebooku
Współcześnie prowadzenie bloga bez jednoczesnego ogarniania tak zwanych social mediów zwyczajnie nie ma sensu. Instagram czy Facebook to doskonałe narzędzie, dzięki któremu można promować pisane przez siebie treści. Wystarczy wrzucić link do nowego wpisu, na przykład w bio na Instagramie. W nowym wpisie pod zdjęciem można poinformować o tym swoich odbiorców. Podobnie sprawa się tyczy wpisów na Instagramie. Aby docierać do nowych odbiorców, można wykupić też posty sponsorowane. Istnieje możliwość spersonalizowania takich postów, a zatem dokładnego określenia grupy wiekowej odbiorców, ich miejsca zamieszkania, a nawet zainteresowań. Dzięki temu treść dociera do osób, które mogą być potencjalnie najbardziej zainteresowane danym tematem.
Sprawdź, jak wygląda reklama na Facebooku
Współprace z innymi blogerami
Budowanie zasięgów i rozpoznawalności można wdrożyć również poprzez ciekawe współprace z innymi blogerami. Największe znaczenie ma tutaj promowanie naszych treści przez dużych i lubianych blogerów. Można umówić się z nimi na promocję płatną, jednak to trochę śliski temat. Nie każda osoba przyjmuje takie propozycje. Warto pamiętać jednak o jednym. Dobre blogi z atrakcyjną treścią też wymagają dodatkowego wsparcia. Dzisiaj nie wystarczy robić tego na wysokim poziomie, aby się przebić. Konkurencja jest zbyt duża, dlatego płatne promocje swoich postów mają naprawdę sens.