Kubki z nadrukiem należą do najbardziej popularnych podarunków reklamowych. Trudno znaleźć firmę, która nigdy nie wprowadziła ich do swojego asortymentu gadżetów reklamowych. Są lubiane przez klientów i pasują do każdej okazji. A jednocześnie pasują do każdego modelu biznesowego.
Jednak wysoka popularność to jednocześnie przekleństwo. Wielu marketerów zastanawia się czy tak popularny gadżet ma jeszcze szansę na używalność. Tym samym czy komunikat marketingowy ma szansę na dotarcie do klienta.
Dlatego coraz więcej firm wykorzystuje w kampaniach gadżetowych produkty alternatywne do kubków reklamowych. Jakie upominki najczęściej wręczają klientom?
Termiczne kubki z nadrukiem
Kubki termiczne są bardzo przydatnymi i lubianymi gadżetami reklamowymi. Doskonale sprawdzają się podczas dojazdów do pracy. Można z nich korzystać zarówno we własnym samochodzie jak i w środkach komunikacji miejskiej. Są przydatne także podczas jednodniowych wycieczek oraz dłuższych wyjazdów wakacyjnych.
Duża używalność sprawia, że są doskonałym nośnikiem komunikatów promocyjnych. Dodatkowym ich atutem jest fakt, że pije się z nich gorącą kawę lub herbatę, a więc napoje wyostrzające koncentrację ipoprawiające samopoczucie. Fakt ten powoduje powstanie pozytywnych skojarzeń z widzianym przekazem reklamowym.
Butelki filtrujące z nadrukiem
To doskonały gadżet dla miłośników zdrowego i aktywnego trybu życia. Butelki filtrujące przebojem podbiły serca tej grupy docelowej. Pozwalają na filtrowanie zwykłej wody z kranu i oczyszczenie jej z potencjalnych zanieczyszczeń.
Cena butelki filtrującej jest tylko niewiele wyższa od ceny kubka z nadrukiem. W tym przypadku warto jednak wykorzystywać markowy i sprawdzony sprzęt.
Bidony z nadrukiem
Ciekawą alternatywą dla kubków z nadrukiem są bidony. Jest to gadżet dedykowany miłośnikom wypoczynku na świeżym powietrzu, amatorom pieszych wędrówek, a także rodzicom. Bidony mogą być wykonane z plastiku i metalu.
Cena bidonu wykonanego z plastiku jest podobna do ceny ceramicznego kubka z nadrukiem. W przypadku bidonów metalowych koszty są minimalnie wyższe. Zatem ich produkcja nie będzie dodatkowym obciążeniem dla budżetu marketingowego.
Czy warto stawiać na rozwiązania alternatywne?
Oczywiście zawsze warto myśleć o rozwiązaniach alternatywnych. Kampanie z wykorzystaniem gadżetów reklamowych powinna cechować rozmaitość i kreatywność. Klienci doceniają darmowe upominki, ale tylko wtedy gdy są one przydatne. Nie potrzebują kilku czy kilkunastu takich samych gadżetów.
Czy warto w ogóle rezygnować z kubków ceramicznych? Nie warto. Kubki z nadrukiem są jednymi z najbardziej lubianych gadżetów reklamowych. Aż 54 procent klientów przyznaje, że jest to najlepszy gadżet jaki kiedykolwiek otrzymali. Warto jednak zachować umiar i dywersyfikować ofertę gadżetów.
Warto również zwrócić uwagę, że zaprezentowane rozwiązania to tak naprawdę oferta komplementarna. Kubki z nadrukiem najczęściej stosowane są w domu lub w miejscu pracy. natomiast kubki termiczne, butelki filtrujące i bidony mogą być używane poza domem – podczas dojazdów do pracy, wycieczek lub wyjazdów na wakacje.